thereseeaanderssson

Direktlänk till inlägg 5 april 2016

Förlovning

Av Therese Andersson - 5 april 2016 17:30

Hej på er, ni kanske blir brydd om vad detta handlar om när rubriken lyder förlovning. 

Kan först och främst berätta att vi inte är förlovade, så de har ingenting med de att göra. 


Som ni kanske har snappat upp är jag 15 år, fyller 16. Och har varit tillsammans i tio månader den 27de. Lite innan de blir ett år för oss så har vi redan flyttat ihop. Vilket vissa reagerar på, att vi hetsar och att de kommer ta söndert allt vi har. Och de är nånting jag kan tycka är väldigt ledsamt. Ingen annan än mig och pontus kommer någonsin kunna känna den kärlek vi har, och med de vill jag bara att man ska vara glad för varandra, sprida glädje istället för det här negativa. Jag har sagt de, jag vill inte förlova mig innan det blir ett år. Sen är jag även den som inte vill ha så många olika datum till allt. Som ett datum till vi blev tillsammans, ett där vi förlovade oss och ett när vi gifte oss, och juste sen ska man komma ihåg ens barns datum också.. Alltså de blir en himla massa datum. Så, jag vill ha nästan allt på samma förutom barnens datum. Missförstå mig inte heller nu, jag har inte barn! Men de har vi även tänkt på, så vi får se om de blir en förlovning detta år eller nästa. Hoppas faktiskt lite på detta år, men rädd för vad familj och vänner ska säga. Som bara kommer ta allt på ett skämt, och typ frågat ifall vi köpt ringarna på partykungen. Så som de iaf känns nu. 


Många är för och emot förlovning i tidig ålder, samma sak som att många har emot unga föräldrar. Och de är nånting vi måste lägga ner med, alltså vi kan inte gå runt och bittra på någon annas val. Om vi skulle förlova oss, vilka hade de rört? Ingen förutom oss. 


Med det här sagt ville jag bara att ni skulle förstå, och få en liten inblick i det hela. Och även höra hur jag tänker kring detta, har du en åsikt som kanske inte stämmer in på de jag skrev? Vill jätte gärna veta isf så lämna bara en kommentar, fråga eller försök hitta mig på facebook --> therese andersson 


Höööörs!   

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 5 maj 2016 16:20


Igår klockan två ungefär var jag klar för dagen och har nu ledigt fram till måndag. Det är galet varmt ute, trots jag bor där de aldrig brukar vara någon värme alls, ser att många har tagit fram fin bilarna och steker runt. Vaknade ungefär vid nio ti...

Av Therese Andersson - 1 maj 2016 19:58

Idag är jag fruktansvärt less, av olika skäl.  Min mamma kom ungefär vid 17-18 tiden till fränsta för att hämta mig, att säga hejdå till pontus var de jobbigaste på länge, ha nu varit med pontus i ungefär 3-4 veckor nu kanske så de känns att vara u...

Av Therese Andersson - 28 april 2016 23:05


Nu är det torsdag kväll, klockan närmare tolv och jag gäspar för fullt. Idag for vi till Sundsvall, först till sjukhuset och höjdpunkten där var min räkmacka!! Dock ville pontus ej pussa med mig sedan haha. Sen for vi till media för att hämta ut pont...

Av Therese Andersson - 26 april 2016 12:45


Nu har jag suttit och lagt ihop lite på vad jag kommer göra fram till fredag. Varför jag inte tog med lördag och söndag är för att jag ska försöka spendera så mycket tid som möjligt med Pontus, och vi är fortfarande hundvakt så vi har de vi gör. Hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards