thereseeaanderssson

Direktlänk till inlägg 15 mars 2016

Nytt försök

Av Therese Andersson - 15 mars 2016 18:24

Nu gör jag ett nytt försök igen med att blogga, tyvärr så håller sig mitt intresse för bloggande ungefär i en månad. Men utan en blogg, och utan ett slags tidsfördriv är också väldigt tråkigt och jobbigt. 


Idag har det varit ett sånt himla fint väder, men mitt magont tog över och blev varken nån tid ute eller i skolan. Dock var jag på affären en snabbis och gud vad de är slask nu, och vatten överallt. Som varmast i solen idag hade vi 24/25. Så nu kommer sommar känslorna. 


Tänkte skriva lite om mig, så ni vet vems blogg de är ni läser.

Vill även klargöra lite saker för er och de är att det INTE är okej med nån slags utav mobbning eller trakasserier. 

Jag kommer ta de på väldigt stort allvar ifall om de händer, så råder er att hålla fingrarna i styr.


Så nu till de jag tänkte på, en text om mig. 

Som ni nog redan har uppfattat så heter jag Therese, jag uppfattas nog som en av de tråkigaste personerna som finns och även rätt bitter. Men vet ni vad, de är inte mitt problem. Tycker de är synd om fördommar och att dom tar saker för givet med utseendet som exempel. Jag blir 16 år nu till sommaren, och de jag vet än så länge om vad som kommer ske under sommaren är ju att jag flyttar in hos min pojkvän. De längtar jag galet mycket till och vi har redan börjat fixa lite saker så vi inte har allt att göra under lovet. Sen att vi ska göra något speciellt på vår 1års dag, inte bara va hemma. Som de står i beskrivningen så har vi varit tillsammans sen juni förra året och är väldigt lycklig lottad. Jag bor i en liten by, tillsammans med min mamma. Min pappa har jag nästintill ingen kontakt med och min syster bor för tillfället i Malmö men lur på att dra sig hemmåt vilket jag är jätte glad över. De är tio år mellan mig och min syster, och jag känner de att jag har behövt henne mer och mer nu på senaste, även om hon går mig på nerverna skapligt ofta. Eftersom att jag är 15 år, så går jag i nian. De sista månaderna nu är tuffa, bland annat då jag har magproblem och inte är så kry alla dagar och sen att jag har tyckt skolan vart ett helvete sen åttan. Har även sökt gymnasium, vård och omsorg då jag vill jobba på ett psykiatri. Om de är nån som läser detta och har erfarenhet utav de får gärna lägga en kommentar. Sen finns tankarna där om jag ska vänta ett år med gymnasium eller inte ett inlägg kanske kommer om de sedan. Men så, där fick ni veta lite om mig och självklart kommer ni veta och uppfatta mer ju mer jag bloggar och skriver. Men nu hade jag tänkt gå och göra mig nånting att äta, eller om jag går ner och köper panini. Vem vet!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 5 maj 2016 16:20


Igår klockan två ungefär var jag klar för dagen och har nu ledigt fram till måndag. Det är galet varmt ute, trots jag bor där de aldrig brukar vara någon värme alls, ser att många har tagit fram fin bilarna och steker runt. Vaknade ungefär vid nio ti...

Av Therese Andersson - 1 maj 2016 19:58

Idag är jag fruktansvärt less, av olika skäl.  Min mamma kom ungefär vid 17-18 tiden till fränsta för att hämta mig, att säga hejdå till pontus var de jobbigaste på länge, ha nu varit med pontus i ungefär 3-4 veckor nu kanske så de känns att vara u...

Av Therese Andersson - 28 april 2016 23:05


Nu är det torsdag kväll, klockan närmare tolv och jag gäspar för fullt. Idag for vi till Sundsvall, först till sjukhuset och höjdpunkten där var min räkmacka!! Dock ville pontus ej pussa med mig sedan haha. Sen for vi till media för att hämta ut pont...

Av Therese Andersson - 26 april 2016 12:45


Nu har jag suttit och lagt ihop lite på vad jag kommer göra fram till fredag. Varför jag inte tog med lördag och söndag är för att jag ska försöka spendera så mycket tid som möjligt med Pontus, och vi är fortfarande hundvakt så vi har de vi gör. Hopp...

Ovido - Quiz & Flashcards